Tak jako každoročně obdrží v počátku měsíce dubna nájemníci a vlastníci bytových i nebytových jednotek ve správě DBS roční vyúčtování služeb spojených s jejich užíváním. Služby spojené s užíváním bytu jsou dodávka tepla a centralizované poskytování teplé vody, dodávka vody a odvádění odpadních vod, osvětlení společných prostor v domě, provoz výtahu, úklid společných prostor v domě, provoz a čištění komínů a umožnění příjmu rozhlasového a televizního signálu.
Rádi bychom se zaměřili na nejvýznamnější služby:
1) Dodávka tepla a poskytování teplé vody - zákonná vyhláška č. 269/2015 Sb., stanoví:
- roční vyúčtování nákladů na tepelnou energii pro vytápění a dodávky TUV se provedou nejpozději do 4 kalendářního měsíce po uplynutí zúčtovacího období, - náklad na tepelnou energii na vytápění bude rozdělen 40 % základní složka (m2 vytápěné plochy bytu) a 60 % spotřební složka (dle naměřených hodnot), - náklady na tepelnou energii na ohřev TUV bude rozdělen 30 % základní složka (dle m2) a 70 % spotřební složka (dle m3), - náklady na spotřebovanou studenou vodu použitou k výrobě TUV se rozdělí konečným spotřebitelům v poměru náměrů instalovaných vodoměrů na TUV (není již rozděleno na základní a spotřební složku).
2) Dodávka studené vody (vodné - stočné)
- bude rozúčtována v souladu s platným cenovým výměrem. U bytových jednotek osazených bytovými vodoměry na SV, poměrovým rozdělením dle jednotlivých náměrů. U domů, kde nejsou bytové či nebytové jednotky osazeny vodoměry na SV, bude postupováno v souladu s ustanovením vyhlášky č. 428/2001 Sb., - roční směrná čísla spotřeby vody zohledňující počet obyvatel v bytě v závislosti na vybavení bytu a podle počtu a druhu nebytových prostorů, podle přílohy č. 12 k vyhlášce č. 428/2001 Sb.
Lhůta stanovená pro reklamace bude součástí doručeného vyúčtování, pozdější uplatňování reklamací bude bráno v úvahu pouze u výjimečných případů. Reklamace je nutno uplatňovat písemnou formou na adrese: Domovní a bytová správa města Písku (DBS města Písku), Fügnerovo náměstí 42, 397 01 Písek, e-mailem nebo přes datovou schránku.
Finanční vyrovnání provedou poskytovatel a příjemce služeb v dohodnuté lhůtě, nejpozději však ve lhůtě 4 měsíců ode dne doručení vyúčtování příjemci služeb.
Vrácení přeplatků nad 50,- Kč bude probíhat na základě doručených poštovních poukázek. V případě zájmu o převod přeplatku na bank. účet musí žadatel doručit na DBS města Písku písemnou žádost (na podatelnu, e-mailem, přes datovou schránku) s číslem bank. účtu do 30.04.2020. U právnických osob musí být písemná žádost vždy. Možno použít žádost uveřejněnou na stránkách DBS.
Vybírání nedoplatků bude probíhat zasláním poštovní poukázky, kterou bude nutno uhradit (bezhotovostním převodem, v hotovosti na pokladně DBS nebo v hotovosti na pobočkách České pošty) do 31.07.2020 (u reklamačních řízení do 31.8.2020).
Případné dotazy zodpoví oddělení nájemné: tel. 382 789 025, 382 789 026, info@dbspisek.cz.
Úřední hodiny: pondělí 07.00 - 17.00 středa 07.00 - 17.00 pátek 07.00 - 10.30
Kontakt: Vyúčtování tepla a TUV 382 789 035, kolar@dbspisek.cz Vyúčtování studené vody 382 789 027, posekana@dbspisek.cz Vyúčtování ostatních služeb 382 789 025, 382 789 020, info@dbspisek.cz |